KJØPSVILKÅR OG ANGREFRIST

1. AVTALEN

Når du gjennomfører et kjøp hos SimplifyTeaching.no, aksepterer du våre kjøpsbetingelser. Det inngås en bindende avtale mellom "Simplify Teaching AS" og deg som kunde. Betingelsene kan endres, så du bør lese gjennom hver gang du gjennomfører et kjøp på nettsiden. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

 

2. PARTENE

Selger er "Simplify Teaching AS", organisasjonsnummer: 924 427 434. 
Postadresse: Filerveien 13, 0684 Oslo.
Kundeservice: kontakt@simplifyteaching.no eller vårt kontaktskjema som du finner på nettsiden (Kontakt).
Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen.

 

3. PRIS

Den oppgitte prisen for varen er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader, eksklusive fraktkostnader som vil variere ut ifra valgt vare(r).

Merk at fraktkostnader tydelig fremkommer før betalingen starter.
Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære. Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på varene i nettbutikken.
Tilbud gjelder så langt lageret rekker, og innenfor de tidsfrister vi informerer om i markedsføringen. Rabattkoder gjelder alle varer, så sant noe annet ikke spesifiseres i markedsføringen. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk.

Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for varens ordinære verdi.

 

4. AVTALEINNGÅELSE

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren. Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

 

5. BETALING

Du kan velge mellom to trygge måter å betale på gjennom kredittkortløsningen Stripe eller Vipps. Benyttes Stripe vil kjøpesummen vanligvis trekkes på kortet samme dag som bestillingen blir gjort. Dersom Vipps benyttes vil beløpet reserveres og ikke trukket før pakken er sendt.

 

6. LEVERING

Alle bestillinger sendes dagen etter bestilling, såfremt det er mulig. Normalt vil du få varene i løpet av 1 – 4 arbeidsdager, men selger har inget særskilt ansvar for leveringsfrist da pakker kan komme på avveie eller glemmes av den tredje instans – Posten. Levering er skjedd når du, eller en som representerer deg, har overtatt varene. Dersom postkassen din er låst, er full, eller andre grunner til at Bring ikke får levert i postkassen, kan varen bli hengt i pose på døren, eller leveres på nærmeste postkontor.

Hvis vi har gått tom for varen du bestiller og vi ikke kan skaffe den i løpet av kort tid, vil vi kontakte deg pr. telefon eller e-post. Hvis bestillingen haster for deg, kan du gjerne skrive det til oss i meldingsfeltet. Du kan også sende oss en e-post til kontakt@simplifyteaching.no eller benytte kontaktskjemaet vårt på nettsiden.

 

7.  FRAKT

Fraktkostnader vil variere avhengig av valgte vare. Selger har ansvar om å opplyse om dette på en tydelig måte i kassen, før betalingen er gjennomført.

Selger bestemmer hvilken fraktmetode som benyttes på grunnlag av best egnet metode for din pakke. Pakken vil i de fleste tilfeller sendes som brev til postkasse (privatpersoner).

Bedriftspakke benyttes som standard til skoler eller andre virksomheter. Pris kr. 299,-. Pakke i postkassen kan benyttes for skoler som har postkasse utenfor skolens område, men da må skolen eksplisitt be om dette.

Normal leveringstid: 1 – 4 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

Du kan bestille varen på nett og hente hos Simplify Teaching AS for kr. 0,-.
Dette må avtales på forhånd gjennom å benytte kontaktskjemaet på nettsiden eller ved å sende en mail til kundeservice: kontakt@simplifyteaching.no
Du kan som regel hente varene dine samme dag, inkludert helg og helligdager eller i løpet av 2-3 dager hvis spesielle omstendigheter medfører at selger ikke man møte.

 

8. RISIKO FOR VAREN

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.

 

9. ANGRERETT

Du har 14 dagers bytte- og angrerett. For å benytte deg av en av disse, må du gi oss beskjed innen 14 dager fra du mottok varen. Ta kontakt med oss på kontakt@simplifyteaching.no eller benytt kontaktskjemaet på nettsiden.

Etter at du har gitt oss beskjed, sender du returvarene til oss så snart som mulig og senest innen 14 dager etter at du meldte fra. Går det lenger tid enn det, vil varene returneres til deg med et fraktgebyr på kr 89,-.

Merk at angreretten kun gjelder for forbrukere og ikke bedriftskunder.

NB: I forbindelse med jul, aksepterer vi at varer kjøpt av forbrukere i november og desember returneres innen 6. januar, hvis 14-dagers fristen utløper før denne datoen. Varene må da senest være sendt fra deg 6. januar, og du må ha gitt oss beskjed om returen innen denne datoen.

(A)    Bytte og retur til Simplify Teaching AS  direkte

Alle varer kan  byttes eller returneres fysisk til Filerveien 13, 0684 Oslo, innen 14 dager fra du mottok varen.

Ta med kvitteringen fra nettbutikk i elektronisk eller utskrevet stand. Husk at merkelapper ikke må være fjernet, og produktet må være ubrukt.

Du kan bytte til samme vare, eller til en helt annen vare. Bytter du til en rimeligere vare, vil du få en oppdatert faktura/betalingsanmodning, eventuelt få refundert mellomlegget. Du har også mulighet til å kjøpe en dyrere vare. Vi kan enten oppdatere fakturaen din, eller du kan betale den nye varen i sin helhet i butikken, og få kreditert fakturaen for varen du returnerer.

 

 

(B) Returpakke til nettbutikken

Slik gjør du hvis du ikke har mulighet til å komme innom den fysiske butikken:

1) Ta kontakt med oss på kontakt@simplifyteaching.no eller gjennom vårt kontaktskjema. Vi sender deg en e-post med returbeskrivelser, denne må festes på pakken.

2) Kjøper har selv ansvar for å dekke fraktkostandene ved retur av vare, samt eventuelle fraktkostnader på byttet vare.

Fraktkostnader fremkommer i nettbutikken – eller kontakt kundeservice ved kontakt@simplifyteaching.no

3) Pakken leveres på nærmeste postontor eller Post i butikk.

På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at en returpakke kommer frem til oss. Det oppfordres til å benytte sporing på pakken slik at du har kontroll på at pakken ikke kommer på avveie.

 

Koster det noe å returnere/bytte/reklamere?

(A)    Ved bytte av størrelse eller artikkel, er det kjøpers ansvar å dekke fraktkostnadene på returvaren samt mellomlegget ny, dyrere vare som sendes til kunde.

Fraktkostnader fremkommer tydelig i nettbutikken.

(B)    Hvis du benytter deg av angreretten og returnerer hele eller deler av din ordre er det kjøpers ansvar å dekke fraktkostnadene for returvarene.

Fraktkostnadene fremkommer hos ditt lokale postkontor.

(C)    Hvis det er en kjøpsrettslig mangel ved varen og du vil reklamere, koster det ingenting å returnere varen din.  Ta kontakt med oss, så sender vi deg returetikett som du klistrer på pakken, og vi dekker fraktkostnadene.

Se punkt 12 for ytterligere informasjon om reklamasjon.

Hvordan får jeg tilbakebetaling, eller oppdatert fakturaen?

Tilbakebetaling skjer gjennom samme metode som du betale med, eller Vipps. Har du allerede betalt med kort, eller betalt fakturaen, får du tilbakebetalt varenes verdi innen 7-14 virkedager. Vi kan kontakte deg for å få Vippsnummeret ditt.

Når reglene for dekning av fraktkostnader er overholdt og varen er returnert og mottatt hos oss vil beløpet tilbakebetales eksklusive beløpet for frakt av pakke ved sending til kjøper.

Betingelser for godkjennelse av bytte/retur:

For å få tilbakebetalt hele beløpet for varene når du utøver angreretten, skal varen sendes tilbake i vesentlig samme stand som da du mottok den.

  • Originalemballasje må være lukket fra fabrikk og ikke ha lukt eller merker.
  • Kjøper dekker alle fraktkostnader.
  • Alle varene må ha sine originale merkelapper og originalemballasje.

Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare med åpnet originalemballasje, merkelapper eller med lukt eller merker vil vi anse for å være brukt.

 

10. LEVERING OG FORSINKELSE

Vi vil gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig, til enhver tid. Leveringstid er normalt 1 til 4 virkedager, men det kan også være tilfeller med lengre leveringstid.

Vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos Simplify Teaching AS, eller Posten/Bring. Maksimal leveringstid er 3 uker etter at bestillingen din ble gjennomført. Hvis du ikke har fått levering innen den tid, har du rett til å heve kjøpet uten kostnad, med mindre noe annet er avtalt. Har du ikke mottatt pakken innen 3 uker, er du som kunde ansvarlig for å gi oss beskjed. Gjør du ikke det, vil bestillingen anses som levert.

 

11. REKLAMASJON VED MANGEL OG FRIST FOR Å MELDE KRAV

Hvis det er en mangel/feil ved varen, har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Forutsetningen er at du innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen, gir oss beskjed om at du vil påberope deg den. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss for å dokumentere hva som er galt. Vi vil da be om nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler.

Vi gjør også oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye, eller til uegnet bruk, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.

Hvis varen har en mangel og dette ikke skyldes deg som kjøper eller forhold på din side, vil vi tilby reparasjon eller en ny vare. Hvis dette er umulig, kan du få prisavslag. Såfremt mangelen ikke er uvesentlig, kan du også heve kjøpet og få pengene tilbake.

Hvis vi har pakket feil vare, er det viktig at du gir oss beskjed innen 14 dager etter at varen er mottatt. Vi vil da betale returkostnaden og sende deg riktig vare, såfremt den fremdeles er på lager. Vi må ta forbehold om at varer kan være utsolgt.

Husk også å ta vare på kvitteringen på kjøpet ditt.

 

12. SELGERENS RETTIGHETER VED KJØPERENS MISLIGHOLD

Hvis kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved ikke-forskuddsbetalte uavhentede varer.

Oppfyllelse: Selger kan fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen. Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving: Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.

Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for lidt tap som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.

Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer: Dersom kjøperen unnlater å hente bestilte varer, belaster Simplify Teaching AS kjøper med et gebyr, dvs. retur- og ekspedisjonskostnader (kr 199,-), samt påløpte renter og gebyr ved fakturakjøp. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18  år.

 

13. GARANTI

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 11 og 12.

 

14. PERSONOPPLYSNINGER

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Kjøperens personopplysninger vil bli brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper, og ikke utlevert til andre med mindre det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfeller.

 

15. KONFLIKTLØSNING

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 10 og 11. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.